Kontakt

Krajské ředitelství
Barvířská ul. 29/10
460 01 Liberec III
tel.: 950 470 100
fax: 950 470 125
spisovna.lihzslk.cz
 
ÚO Česká Lípa
spisovna.clhzslk.cz
ÚO Jablonec n.N.
spisovna.jnhzslk.cz
ÚO Semily
spisovna.smhzslk.cz
  
Datová schránka: hv4aivj
 
Najdete nás i na

webmaster
hzslk.cz

Úřední dny

pondělí a středa
8:00 - 17:00

Územní odbory

mapka ÚO Česká Lípa KŘ Liberec ÚO Jablonec nad Nisou ÚO Semily

:: Tiskové zprávy

Hasiči testovali novou Tatru 03.03.2014

   Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje získal před časem díky projektům spolufinancovaným z Evropské unie další přírůstek v mobilní požární technice. Jde o nákladní automobil Tatra 815-731R32, který byl měl hasičům pomoci třeba při evakuaci osob a přepravě kusového materiálu při živelních pohromách. Liberecký kraj byl povodněmi postižen již několikrát a nový vůz zde jistě odvede velký kus práce.
    Hasiči neponechali nic náhodě a Tatru si otestovali ve složitém terénu již nyní. Jízdní vlastnosti zkoušeli v korytě řeky Jizery v Dolánkách u Turnova. A výsledek? „S Tatrou jsme spokojení, všechny parametry jsou vyhovující a projede skutečně to, co jsme si od ní slibovali," sdělil po testovacích jízdách plk. Mgr. Josef Málek, vedoucí oddělení IZS a služeb Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje.
    Kabina osádky je uzpůsobená pro strojníka a velitele, prostor ložné plochy je vybaven k sezení dvaceti evakuovaných osob. Podvozková část má tři hnací nápravy vybavené uzávěrkami nápravových a mezinápravového diferenciálu s uspořádáním náprav 6x6.1. Vozidlo má poloautomatický systém řazení převodových stupňů, s elektronickým řízením volby převodových stupňů NORGREN.
    Nákladní automobil je stavěn také pro vyprošťování dalších vozidel. V předním nárazníku jsou dvě hubice určené k vyprošťování, případně uchycení elektrického navijáku. Hubice jsou dimenzovány na statické zatížení v přímém směru 23 t. Hydraulický naviják je umístěn v rámu auta pod valníkovou plošinou, s předním i zadním tahem lana. Maximální tažná síla navijáku je 9 060 kg.
    Co hasiči také v jízdách testovali, byla brodivost. Vůz je konstruován pro brodění v klidné vodě o hloubce minimálně 1.100 mm. V terénu to však může být až 1 500 mm. Pro překonání překážky je totiž možné nastavit světlou výšku vozidla, což ovlivňuje další výškové kóty vozidla na tom závislé.


Doplňující specifikace:

    Celková cena vozu včetně DPH byla 4 756.268 Kč a Tatru 815 obdrželi přes GŘ HZS ČR i hasiči v dalších dvanácti krajích v rámci projektu Zvýšení akceschopnosti Hasičského záchranného sboru České republiky pro záchranné a likvidační práce při živelních pohromách („Živelní pohroma"). Tento projekt byl realizován v letech 2012 - 2014 se spolufinancováním ze strukturálních fondů Evropské unie, konkrétně z Integrovaného operačního programu prostřednictvím Evropského regionálního rozvojového fondu.

Více o Integrovaném operačním programu (IOP) najdete pod tímto odkazem: http://www.strukturalni-fondy.cz/cs/Fondy-EU/Programy-2007-2013/Tematicke-operacni-programy/IOP

Foto: HZS LK, kpt. Mgr. Jan Mandl, DiS. 

Autor:

Obrázky k článku

Přiložené soubory






NÁVRAT ZPĚT

Pravidelná zkouška sirén: 4. 9. 2019

Skrytá sekce

heslo:  

Aktuálně

Úřední deska


Pálení vaše cesty k bezpečí
hasik_banner_1.gif, 7 kB
hzscr.jpg, 7 kB banner-dotace.jpg stan_se_hasicem.jpg, 7 kB fcb_hzslk.png, 7 kB

Důležitá čísla

Hasiči150 - Hasiči
Záchranná služba155 - Záchranná služba
policie158 - Policie ČR
112112 - Tísňová linka

Národní knihovna


(c) WebRex 2009
Powered by NESPI